Leonardo da Vinci - Flower of Life Codex Atlanticus, folio 309v (1478 - 1519) - Image source: Wikimedia Commons

Leonardo da Vinci - Flower of Life

Codex Atlanticus, folio 309v (1478 - 1519) - Image source: Wikimedia Commons

....

About Us

Our journey through the Handpan universe started in 2007, when a group of musicians and drummers discovered the potentials of this powerful instrument. Since then, the passion for this unconventional music teamed with the mastery of skillful artisans, giving birth in 2016 to Battiloro Handpan.

Our process is entirely handmade in Italy, respecting the very nature of the Handpan, born as a labour of love. We decided to keep the production on a small artisan scale, in order to give each instrument the time needed to be sculpted, forged, tuned, polished and turned into a unique piece.

There is no other instrument like an Handpan: just as a tailor made dress, each relationship is unique. That’s why we suggest you, if you are in Rome, to take to chance to visit us and try a Battiloro Handpan yourself: we will be happy to welcome you and suggest the best instrument that suits your personal needs. 

..

Il nostro viaggio attraverso l'universo musicale inizia nel 2007, quando un gruppo di amici, musicisti e percussionisti, scopre le potenzialità di un nuovo strumento: l'Handpan. Da allora, la passione per questo strumento così anticonvenzionale si è unita alla competenza di una squadra di esperti artigiani, dando vita a Battiloro Handpan. 

Il nostro processo di produzione è interamente artigianale, in rispetto alle origini di questo strumento. Così come in origine i primi Handpan venivano modellati a mano da materiali di recupero, nei nostri laboratori manteniamo una lavorazione fatta esclusivamente a mano e 100% made in Italy. Solo in questo modo abbiamo la possibilità di garantire a ciascun Handpan Battiloro il tempo necessario per essere scolpito, accordato a orecchio e rifinito, fino a diventare un pezzo unico. 

Come un vestito sartoriale, ciascuno strumento ha voce e personalità irripetibili, come il musicista che lo sceglie. Per questo suggeriamo di provare i nostri strumenti di persona: saremo felici di darvi il benvenuto e aiutarvi a scegliere lo strumento più in accordo con i vostri gusti e le vostre esigenze.

....